perjantai 3. elokuuta 2012

Gotta Catch 'Em All!

No ei nyt ihan kuiten Pokémoneja
- Barbapapoja kylläkin!
Tässä oma henk.koht. suosikkini:
Barbapapa
Nyt vihdoin koko perhe on koossa :)
Näitä Kinder-munien Barbahahmoja keräiltiin siis lähinnä keväällä.
Kuin ihmeen kaupalla ensimmäiset 7 hahmoa olivat erilaisia (ja tulivatkin vielä tosi nopeasti!), mutta sen jälkeen saimme muutaman jo meiltä löytyneen hahmon
-> ja niin keräily sitten jäi...
Ja nyt sitten päätin hiukan "fuskata" ;)
Olin ajatellut, että kyselen FB:n kirppissivulla puuttuvien hahmojen perään, mutta ennen kuin ajatus pidemmälle ehti, bongasin juuri kyseiset uupuvat kaksi hahmoa eräästä palstalla myynnissä olleesta lastenroinakasasta.
Huikkasin myyjälle välittömästi, että ostan roinat pyydettyyn huimaan
2 euron hintaan :)
(Läjä sisälsi myös muutaman pikkuauton, kaksi muutakin Barbahahmoa, vesipyssyn, PEZ-karkkiannostelijan ja joitain HappyMeal-leluja(?), jotka laitoin jo eteenpäin ennen kuin pikku-muruseni niitä ehtivät nähdäkään.)
Tavoitteena olisi nyt sitten saada tytön pikkukoristetavarat kera suloisten Barbahahmojen omaan lokerikkohyllyynsä "turvaan".
(Tässä hahmot kuvattu omassa lokerikkohyllyssäni.)
Pojan suklaamuna-autot yms. voisi laittaa esille myös omaansa.
Siinäpäs pientä nikkarointi-ideaa ;)
{Voi kunpa onni potkisi seuraavalla kirppisreissulla ja löytyis soppelit lokerikot!}
Barbapapa-kirjat ovat olleet meillä huippusuosittuja
- ja taitavatpa nämä muodonmuuttajat barbakikkoineen olla myös monen meidän vanhempienkin mieleen ;)
BTW, Barbapörrö on toinen suosikkihahmoni.
Nyt vain innolla odotan lapsia mökiltä kotiin,
jotta pääsevät näkemään Barbaperhekokoelmansa täydellisenä :)
Voin vain kuvitella ilonkiljahdusten määrän! 

P.S. Tiesitkö 'Barbapapa' nimen olevan peräisin ranskalaisesta makeishattaran nimestä?
P.P.S. Meiltä löytyy muutama ylimääräinen hahmo, joten niitä voi udella sähköpostista,
jos joku innokas näitä vielä etsii :)
P.P.P.S. Minun oikeasti ois pitäny tämänkin postauksen sijaan tehdä jotain ihan muuta,
mutta minkäs mahdat?! ;D

keskiviikko 1. elokuuta 2012

Mantsikan mollukoita

Mansikkamaa on meillä nyt neljättä (4.) kesää ja nyt ekaa kertaa siitä tulee ensinnäkin
tosi paljon ja toiseksi oikeinkin hyvänkokoisia mansikoita, jee!
Vaikka kesä onkin ollut pääasiassa kylmä, ja yleensä mansikat ovat valmistuneet heinäkuun puolen välin aikoihin juuri omille synttäreilleni, tänä vuonna mansikat kakkuun sain hakea kaupasta :/
Vihdoin ne omat ovat alkaneet punertumaan kunnolla - oikein urakalla :)
Kiitos lämpimän loppukesän
 Mukit Indiskasta keräilty tässä vuosien saatossa
(tai lähinnä mieheni keräillyt itselleen kahvikupeiksi, kun juuri näitä pienempiä ei kelpuuta).
Näitä löytyy meiltä muistaakseni ainakin 9 kappaletta, erilaisia kaikki.
Ovat ihania ja niin käytännöllisiäkin jälkiruokakulhoina
- ja koneessakin kun ne saa pestä.
***
Koska marjoja piti perata ja lappaa niin suunnatonta vauhtia suuhun,
laittoi pieni käsi välillä erehdyksessä mansikan roskakasaan
ja roska löysi tietysti puolestaan tiensä suuhun.
Heh :)

Ja miten ihania nämä mansikat ovatkaan, niin niiden keräys ei sitä ollut
- sitten yhtään.
Hyttysiä on vielä IHAN LIIKAA.
Niitä on kerrassaan niiiiiiin paljon. Ja yhtä äkäisiäkin ovat kuin alkukesästä.
Tänä kesänä niitä ei välttämättä määrältään ole ollut enempää kuin muutamana edellisenä, mutta onpahan niitä myöhäiselle ainakin.
Sen varmaan takaa suht kostea ja viileä kesä(?) Yleensä hyttyset ovat aikalailla jo kadonneet heinäkuun lopussa. Jostain luin Jossain peloteltiin, että tänä vuonna saattavat jopa vielä elokuussakin tehdä uuden kannan.
Ihan kamalaa!
Toisaalta jo ikävöin syksyä, mutta harmittaa kun kesästä/rauhassa ulkona olosta ei ole ehtinyt kunnolla päästä nauttimaan (vaikka toki säässäkin on ollut omat syynsä).
TOIVOTAAN NYT OIKEIN LÄMPÖISTÄ SYKSYÄ MEILLE KAIKILLE,
KUN TÄMÄ KESÄ JÄI NYT HIUKAN - - niin miten sen nyt kauniisti ilmaisisi ;)

Kun sääskiä ulkona mansikkamaalla toisella kädellä huidoin ja
toisella kädellä koitin mansikoita suht vaivaisesti kerätä kulhoon,
muistelin erään suloisen pehmokarhun älykästä mietettä
- joten siis Uppo-Nallea siteeraten:
"Miksi Jumala ei tehnyt mansikoista isoja?"
Olisipas ainakin nopeampaa kerätä ne ;)

***

 
Voi änkeröinen sentään,
nyt puolestaan houkuttelisi ajatus Äitiliinin plätyistä ja mantsikkahillosta
- kuten eräällä Pelle Hermannilla aikoinaan ;D

tiistai 31. heinäkuuta 2012

Yksi sana

ja se on 'kesälomareissu'.
Eli tässä pieni katsaus menneeseen matkaamme.
Reissussa olimme oman perheeni sekä nuorimman siskoni kesken.
Ja ihan tässä omassa rakkaassa Suomen maassamme pysyimme tällä kertaa.
Matka aloitettiin Keski-Suomessa viettämällä mökkilomaa isosiskoni perheen seurassa.
Olihan siellä muuten kylmä!
Ja me kun oltiin varauduttu "etelän" helteisiin - - ne helteet kun ovat aina ennenkin olleet.
[Äkkiä siellä koleudessa ja harmaudessa tuli ikävä pohjoiseen jättämäämme auringon lämpimään paisteeseen ;) ]
Matka jatkui Porvooseen Brunbergin tehtaanmyymälään,
josta puolestaan kierros jatkui...
{"Mmmmm." Tyrnimarmeladia, lakritsitoffeesuklaata sekä 100% suklaata pikkupaloina.}

...vanhan Porvoon pikkuputiikeille :)
Tässä ne minun suosikit:
Ostoksia tein harkitusti ja mukaan lähti herkkujen lisäksi mm. Welmans'ilta Bruka Designin postilaatikko leikkimökkiin ja Riimikosta puinen miekka pojalle (jolla on saatukin jo monenmoista aikaan -> siitä muistuttaa tytön musta silmä tällä hetkellä -> nyt miekka lepää hetken hyllyn päällä "rauhoittumassa").
Himoshoppailun sijaan keskityimme lähinnä nauttimaan kauniista kaupungista ja sen huumaavasta tunnelmasta.
Lilla Chokladfabrikenissa vierailu on aina odottamisen arvoista.
Suosittelen testaamaan vähintään paikan salmiakki- ja chilisuklaita! Itse ostin pussillisen erilaisia konvehteja mieheni kanssa yhdessä maisteltavaksi & nautittavaksi :)
En rehellisesti osaa sanoa voiko parempaa suklaata ollakaan!
(Vinkkinä Porvoossa autolla vieraileville: kirkon vieressä on kiekolla 3 tuntia ilmaista parkkiaikaa.
Vaikka siellä kyllä tahtookin olla aika täyttä - ainakin näin kesäaikaan.)

***
Espoossa ja Helsingissä viivyttiin/pyörittiin muutama päivä.
Pikkuisen ostoksiakin tuli tehtyä, mutta lähinnä olivat tuota leikkimökkiosastoa ;)
Yhtenä käyntikohteenani oli kuitenkin näyttely
"Eläköön hyvä alku!"
 Näyttely kertoo äitiyspakkauksen tarinan 1930-luvulta nykypäivään.
"Eläköön hyvä alku!" on esillä Helsingin kaupungintalolla Virka Galleriassa
aina tuonne 2. syyskuuta 2012 asti.
Näyttelyyn on vapaa pääsy.
Suosittelen käymään kurkkaamassa, jos vain siihen saa mahdollisuuden.
(Jos sitä ei kuitenkaan saa, täältä löytynee jonkinmoinen helpotus.)
Oli hyvin mielenkiintoista saada tietää miten ja miksi äitiyspakkaus on muuttunut ajan myötä.
Ja oli myös oikein mukava tietysti nähdä pakkausten sisältöjä eri vuosilta.
Löytyipä sieltä myös oman syntymävuoden pakkauksen sisältöä.
Onnen tunne oli valtava kun tajusin äidin säilyttäneen kotona niistä niin monta.
 
Tykkään tästä vuoden 2012 äitiyspakkauksesta (kuvassa vasemmalla).
Minusta siinä on idea kohdallaan sukupuineen kaikkineen :) - ja todella suloinen retrovärityskin! Itse olemme ottaneet äitiyspakkauksen vain esikoisellemme ja pakkauksen ulkonäkö oli silloin vuonna 2007 ihan tylsä.
(Vaikka voisihan sen päällystää jollain kivalla tapetilla vaikkapas!)
Lisää tämän vuoden pakkauksesta pääset lukemaan tästä.

***
Ja mitä tulee reissun kohokohtaan lasten meidän kaikkien osalta,
tässäpäs sieltä sitten pari kuvaa:

Huippukivaa oli - niin muksuilla kuin aikuisillakin!
Koko päivä siellä vietettiin aamusta lähtien ja alueelta poistuttiinkin vasta paikan sulkeutumisen jälkeen.
Kierrettiin huvilaitteita sen minkä ehdimme, kävimme katsomassa akvaarioiden elämää, delfiinien supertemppuja, silittelemässä kotieläimiä lasten eläintarhassa, Näsinneulassa nauramassa maailman pienuutta ja autoja, jota näyttivät lähinnä vain leikkipikkuautoilta
- ja ehtipä osa porukkamme aikuisista planetaarioonkin.
Sara Hildénin taidemuseossa vierailu jäi tänä(kin!) vuonna väliin.
Maisa- ja Pipsa-mikropossut (alhaalla vas.) veivät koko perheemme sydämet lasten eläintarhassa!

[Minipossut Lola ja Linda (oik. ylhäällä) puolestaan eivät...]
 Kovasti Maisaa & Pipsaa siliteltiin
  
Niin untuvaisilta kuin pienet näyttivätkin,
karva oli yllättävän kovaa ja karheaa.
Tyttö kyseli, että voisimmeko ostaa possun omaksemme? :)
Täytyy todeta, että mieli teki vastata, että JOOOOO!
Vaikka eipä tuo ylisuloinen parivaljakko taida olla myytävänä ;)
Täältä voi käydä katsomassa pienen videopätkän ko. söpöliineistä.

Väsynyttä porukkaa oli päivän jälkeen - mutta niin kovin onnellista.
Ja ehkä osa oli vielä hiukan pyörällä päästäänkin kaiken maailman kieputuksista sun muista ;D

***
Toiseen postaukseen laitankin sitten yhden reissun OMISTA kohokohdistani;
eli asuntomessuista ;D
*ylläri-ylläri*

sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Juhlintaa

Heinäkuun alussa yllätin mieheni järjestämällä hänelle salassa valmistujaisjuhlat.
Alunperin oltiin tätä juhlaa mietitty ihan yhdessäkin puolisoni kanssa, mutta jostain syystä se sitten jäi kokonaan toukokuun jälkeen ja päätin siis lopulta sitten ottaa ohjat omiin käsiini ;)
Ensin juhlimme kotonamme päivän suvun kesken ja loppuhuipennusyllärinä siirryimme illaksi lapsuuden kotini maisemiin saunomisen, frisbeegolfauksen ja grillaamisen merkkeihin mieheni ystävien seurassa.
(Siellä porukka jo odottikin meitä sisällä skumppalasit käsissä!)
Kakun tein poissa kotoa, jotta juhlien salassapito onnistui mahdollisimman pitkälle.
Ja koska tiedän mieheni aina toivovan kakkuihinsa suklaata ja banaania - niin toki tämänkin tein hänen mieltymystensä mukaisesti.
Lisätäytteinä kakussa oli persikkaa ja aprikoosimarmeladia sekä kermarahkaa.
Kakun koristeena hyvin yksinkertaisesti valkoisesta sokerimassasta tekstiä kirjainmuoteilla sekä mustalla karkkivärillä värjätystä sokerimassasta muotoiltu tietokoneen hiiri :)
 
Suuren suosion saavuttaneet voitaikinatuulihattuni savuporo/smetana/ruohosipulituorejuustotäytteellä toimivat myös näissä juhlissa erinomaisesti;
kaikki menivät viimeistä palaa myöten ;)
Pientä koristeluakin oli - toki mustaa sellaista tietokonetaitajalle ;)
Ja jälleen oiva ja nopea apu näistä Teippitarhan teipeistä!
 
Tarjoiltavat jatkoivat mieheni mieltymysten mukaista linjaa
ja siten syntyi tämä toinen kakku (ts. piirakka) kera hunajapaahdettujen maapähkinöiden ja minttusuklaapalleroiden.

Valmistus 5 minuutissa:
kaupan valmispiirakkapohja tarjoiluastialle -> kostutus (itse käytin säilykepersikoiden sokerilientä) -> kermavaahdon vatkaus -> sekaan maitorahkaa + sokeria -> levitys kakun päälle
-> minttusuklaapalleroiden ja hunajapähkinöiden ripottelu -> valmis!
 
Ja voi miten kivat juhlat (kahdet sellaiset) meillä olikin!
Kaikki meni täydellisesti -> sankari ei ollut aavistanut mistään mitään :)
Kiitos kaikille juhlien järjestämisessä auttaneille sekä juhlissa olleille ja miestäni muistaneille
Onnea vielä rutkasti rakkaalle insinöörilleni!

***

Ja jottei tämän postauksen onnitteluja veisi täysin mieheni,
niin juhlinpas myös itsekin tässä kuussa (onnea siis myös mulle!) - tosin "vain" synttäreitäni (jos vanhenemisessa yleensä mitään juhlimisen arvoista on) ;D
- - JA ONHAN!
- ainakin mitä tulee lahjoihin:
Rahaa,
jotta sain mm. haaveilemani kirjan tilattua :)
Kaunis riipus ja valkoinen paita vanhemmalta pikkusiskoltani.
Niiiiiiin minua! :)
 
Ja isosiskoltani sekä nuorimmalta siskoltani hiusten muotoilutuotteita sekä lisätukkaa lettipannan muodossa ;)

Kiitos rakkaat

lauantai 28. heinäkuuta 2012

Kummityttömme 2v

Ja lahja näytti tältä
Jotain itse ommeltua,
jotain ostettua,
jotain teipattua,
jotain namia,
jotain valkoista, vihreää & vaaleanpunaista
- niistä on pienen tytön lahja tehty!